Pages

Sunday, April 21, 2013

My 2013 Wishlist

Aku masih kuruang sihat lagi. Batuk, selsema dan juga sakit kepala. 2 hari cuti di hujung minggu hanya bermalasan di rumah dengan harapan sakit akan cepat sembuh tapi pagi ni selsema an sakit kepala kembali. This entry aku dah karang cuma tunggu time nak publish saja. Huhuhu, layan jela la ye bebelan aku yang ntah apa - apa ni ye.

Amboi - amboi dah masuk April baru nak tulis wishlist untuk tahun nie. Biasa la, selama nie selalu membusykan diri buat aktiviti dengan anak hingga mengabaikan blog nie. Ni kekonon nak aktif semula berblogging so tulis la my new wishlist untuk tahun nie. Aku nie jarang ada wishlist, kalau rasa nak sesuatu atau nampak benda yang aku teringin atau berkenan aku akan usaha la sampai dapat benda. Tak kisah la samada guna duit sendiri atau ada orang yang akan jadi mangsa aku.. Ngeh, ngeh, ngeh...

So, sekarang aku fikir ok juga bila ada wishlist nie. Kita boleh buat target atau kumpul duit untuk merealisasikan impian - impian tersebut.. Hihihi.. Lebih teratur dan senang nak capai semua impian tue semua. 

My wishlist

1. Mesin Jahit
Aku rasa setiap isi rumah mesti ada mesin jahit kat rumah diaorang tak kisah la walau yang portable saja. Bukan apa, bagi aku senangkan kerja kita kalau ada nak jahit baju atau seluar yang koyakkan. Bagi aku pula aku nampak kegunaannya bukan setakat tue saja, aku ada nampak benda lain di situ. Mungkin nak meeralisasikan impian aku bila aku menjadi surirumah sepenuh masa nanti. Moga - moga impian ini tercapai la hendaknya. Amin

Mesin jahit yang aku nak beli.. Gambar sumber google ok..

2. Percutian Yang Panjang
Tahun aku sempat pergi bercuti awal tahun ja time Chinese New Year.. Pastue dah tak pergi mana - mana. Tahun ni pun pun belum pergi bercuti lagi. Teringin nak pergi bercuti tempat yang dapat menenangkan hati, aman damai dengan anak dan suami. Nak pergi 3 4 hari pastue baru balik umah, best juga tue. Dalam hati nie duk berkira - kira nak ajak suami pergi pulau - pulau, tak pun lebih kurang dapat pergi Cameron pun ok..sejuk sikit.. Genting pun Ok juga, boleh release tension menjerit..Hahahaha

 Pulau Perhentian - tempat yang teringin nak pergi (sumber google)

Cameron - Tempat yang tak pernah jemu pergi (Sumber Google)


3. My Dream Home Sweet Home
Impian ni on the way. InsyaAllah takde apa - apa aral melintang by next year boleh duk rumah baru dan yang penting rumah sendiri. Sekarang ni dalam proses pembinaan, masa aku beli aritu baru time pecah tanah dan aku plak beli fasa 2 punya sebab fasa 1 dah sold so lambat la sikit nak siap. Rumah fasa 1 aku tengok dah siap semua mungkin pemilik tengah tunggu pemaju serahkan kunci agaknya. Tak sabar la nak ada rumah sendiri, nak deco rumah, duduk kat umah jaga anak. Mudah - mudahan rumah aku siap mengikut jadual dan waktu yang ditetapkan oleh pihak pemaju sebab ada pemiliknya yang dah tak sabar nak pindah ni..:)

Aku rasa setakat hari ni, yang list di atas tu je wishlist aku. Diulang ye, setakat hari ini, esok lusa aku tak jamin la, mungkin ada pertambahan ke. Hehehe..Boleh ke camtu, boleh ja dah nama pun impian aku, so suka hati la nak berapa impian pun kan.. Hihihi.. Semoga semua impian dan harapan aku akan tercapai ye. Amin

No comments:

Post a Comment