Pages

Wednesday, March 7, 2012

Kerepek Ngaku @ Arrowhead

Hi semua... Just nak sharing sikit tentang one of the healthy food or jajan untuk dicuba.. 
Tahu buah ngaku atau arrowhead??

Buah nie kalau time Chinese New Year memang banyak kat pasaraya.. Saya dulu pun selalu jer tengok chinese beli buah nie mesti tertanya - tanya sedap ker buah nie.. Leh buat sayur ker? Ke makan macam tue saja?

Then saya ask my click kat ofis, dia cakap mak dia selalu masukkan dalam sup..Kadang-kadang dia makan macam tue saja. Then, saya dapat tau buah nie boleh dijadikan kerepek.. So, dengan gigihnya saya pun beli la buah nie dan balik godek - godek sampai jadi kerepek... Rasanya boleh tahan ada manis - manis dan kadang - kadang pahit sikit n lemak juga.. Saya suka jer...Hihihi


Kalau sesapa yang nak cuba senang... Kupas kulit buah, then basuh n sagat macam kita buat kerepek ubi atau pisang tue.. 
Then goreng dalam minyak panas sehingga kekuningan..
Simpan dalam bekas kedap udara..
Sedia untuk dimakan...

Selamat mencuba..:)

1 comment: