Pages

Tuesday, March 22, 2011

SPM Result

Hari nie semua pelajar2 yang menduduki SPM exam last year akan tau la diaorang punya result. Including my youngest brother. Tak tau la dia akan dapat berapa A.. Dia nie seminggu nak exam baru nak p tution.. Hahaha, lawak kan.. Suka study last minute. Pastu selalu jer, nak suruhkan mak kejut kul 2 @ 3 pagi tapi tak penah bangun pun..

Just wish him good luck. Tak kisah la dapat berapa A pun (walaupun dia pernah cakap nak lawan adik perempuan saya yang dapat 10A tue) janji semua lulus dan mudah-mudahan dapat sambung belajar lagi.

Saya punya result dulu pun biasa jer. Nasib baik dapat masuk universiti gak. Hehehehe.. Tue la hati nie nak sanagt sambung belajar lagi. Mmg ada keinginan sangat, tapi sekarang nie macam tak terdaya plak. Dengan nak ada baby lagi. Insyallah, jika dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki nak juga sambung belajar. 

Kepada adik2 di luar sana belajar la selagi boleh. Bak kata Nabi SAW kita tuntutlah ilmu sampai ke negeri China. Ilmu tue penting. Jika ada ilmu jangan plak meyombong diri @ angkuh sebab kita belum tahu lagi macam mana lagi nasib kita di masa depan. Kadang2 belajar tinggi pun hidup tetap tak berjaya. Ada juga yang belajar rendah tapi boleh berjaya dalam hidup. Semuanya bergantung kepada nawaitu kita dan yang pebting juga usaha.

P/S: Good luck semua yang amik result hari  nie

No comments:

Post a Comment