Pages

Thursday, January 12, 2012

Perkara Rawak

Assalamualaikum semua.....

Hepy new year semua... Motip dah masuk hari ke 11 baru nak wish.. Hahahaha.. Quite busy lately, so xde masa nak update blog yang tak seberapa nie.. Today terbuka hati nak sharing about my little princess .. Ayra dah 6month ++ now... Alhamdulillah she growing with jayanya..Walaupun dia kecik jer, tapi selagi saya tahu dia sihat dan aktif saya dah cukup happy.. Ayra pun setakat nie belum pernah demam lagi, pernah batuk time saya berpantang dulu jer, tue pun sebab berjangkit dari saya yang batuk time tue.. Lepas tue sampai sekarang dia sangat la sihat..Dan sepanjang 6 bulan nie me berjaya fully breastfeeding her, syukur sangat - sangat...Before she still in lagi, i decided to fully breastfeeding until 6 month and i'll try to continue as long as i can..

Ayra pun dah start makan solid food.. Actually she already start when she 5m++ lagi.. I know, its better to start when baby 6m, but me manage to start its early when Ayra sangat - sangat menunjukkan minat bila tengok people makan. Ternganga mulut sambil buat - buat mengunyah bila orang makan depan dia. Then malam - malam selalu sangat berjaga untuk menyusu, mungkin dia tak kenyang, so me start bagi roti n nestum to her.. Alhamdulillah, she very like it and she have no problem with it.. But now, me dah start buat bubur for her and fruit puree for her..Ayra sangat suka puree avocado yang saya buat untuk dia walaupun 1st time makan dia tunjuk muka pelik, tapi sekarang dia dah boleh habiskan semua.. 

Actually for mom outside there its better for you to start with fruit puree first, then baru la bagi nestum or bubur.. Kalau nak lagi baik nestum tue pun jangan beli istant punya tapi homemade.. Lagi bagus untuk baby you. InsyaAllah, saya pun sedang cuba kurangkan bagi roti n nestum sebab nak bagi dia makan something yang fresh atau homemade jer.. 

Saya sangat - sangat mencuba untuk beri yang terbaik untuk dia sekarang nie.. Saya nak dia membesar dengan sihat.. I dont mind what people nak cakap dah, as long i know how is my daughter.. Sekarang saya banyak membaca yang membuka mata saya sebagai ibu yang banyak benda saya tak tahu selama nie tentang baby.. Sangat - sangat la sikit knowledge yang saya tahu sebagai seorang ibu.. So, saya berjanji akan cuba menambahkan pengetahuan saya selagi boleh.. 

Kepada semua mommy - mommy kat luar sana mari kita sama - sama menambahkan ilmu kita demi anak - anak kita yang tercinta... Next time i'll sharing the recipe for baby yer.. 

Last, let enjoy the pic of my sweetheart.....



P/S : Sila abaikan wajah dan muka saya yang serabut dan berminyak itu...Hehehehe..:)

No comments:

Post a Comment