Pages

Monday, January 16, 2012

Makan - Makan Time...

Last 2 week, my FIL belanja makan di Puncak Mutiara Cafe.. Me 1st time pergi makan dekat situ, sebelum nie selalu dengar member citer jer. Pada saya, dia punya environment quite good ler.. Boleh menarik minat orang untuk pergi makan.. Restoran ni dekat Kampung Pelet, Bukit Mertajam.. Nak jumpa restoran nie kita kena masuk ke dalam kampung.. Hujung jalan baru jumpa restoran nie.. Kalau orang tak tau mungkin tak tahu ada restoran kat dalam tue...

Suasana kampung punya style but many different type of food yang you boleh enjoy. Dari kampung punya masakan hingga la western. Saya teringin nak cuba Beriani Peha Kambing yang selalu membe cerita sedap, tapi memandangkan saya bf takut pulak Ayra panas nanti so saya order Beraini Ayam jer.. Disebabkan teringin juga nak merasa peha kambing saya pun menyogok suami yang menu tue sedap so dia pun order, boleh la saya rasa sikit.. Hihihihi...

Bagi saya ok ler masakan dia. Takde la sedap sangat, saya rasa beraini kat Kapitan lagi sedap.. Kalau ada rate saya boleh bagi 6/10 la.. Walaupun camtue pinggan saya tetap licin, hehehehe..Western saya tak try pun, sebab makan nasi pun kenyang sangat.. My family in law banyak order western.. Diaorang cakap sedap.. 

Kepada yang tinggal di Penang, boleh ler ke sini kalau nak merubah angin dan mencari tempat makan baru yang nak dicuba.. Suasana malam yng dipenuhi lampu lampu dan juga pelbagai menu pasti dapat menambat hati anda semua... Dah macam promote plak..




With my family in law....:)

My plate...Nyum nyum

Sambil makan boleh tenok ikan..hehehe


No comments:

Post a Comment