Pages

Monday, July 11, 2011

My Baby Girl

Assalamualaikum.........

Hai semua... Alhamdulillah saya dah selamat melahirkan baby gurl pada 7/7/2011....
Nanti say ceritakan pengalaman bersalin saya yang amatlah sakit tapi berbaloi bila dapat melihat si kecil tue...
Dan sekarang nie saya ada kat kampung saya untuk berpantang...


Gender : Girl
Weight : 2.56kg
DOB : 7/7/2011
Time Delivery : 7.20am
Name : Nur Ayra Daleela Binti  Muhammad Sofian

Nanti saya update lagi pasal my baby....


Saturday, July 2, 2011

Entry No Tajuk...Hahaha

Hai bloggers....!!!

Dah lama tak update cite baru... Saya dah bersalin ker? Oh, belum lagi la. Sedangkan esok is my due date.. Last day p check doc cakap dia bagi tempoh 1 weeks more. Kalau 1 minggu tak deliver juga baru diaorang akan admit kat hospital then induced dulu, if still baby xmo kuar baru nak caesarean. Hopefully saya dapat bersalin normal la. Kalau boleh nak minta saya dijauhi dari caesaraen.... Hari2 pun saya bercakap n pujuk baby kuar before my EDD... hehehehe...:p

Masa check semalam, diaorang bgtau kepala baby dah duk bawah da.. Bahagian atas perut pun dah kosong dah. Mean baby dah di laluan cuma tggu time nak kuar jer. Lmbat atau cpt... Ikutkan saya mmg nak cepat. kalau boleh bersalin sekarang pun saya nak dah.. hehehe, walaupun hati takut.... Semalam nie sempat lagi beli kuih tat kat jiran (dia berniaga kuih raya) sbb terasa nak mkn sangat.. panas2 lagi dia mai hantar, p lagi terus jer saya ngap..hehehe..hari nie dah tinggal setengah balang dah... Punya giler makan sebab sedap tau.. Nanti waktu pantang tak boleh mkn da, baik makan sekarang..hehehe...

K la, dah xtau tau nak tulis pe lagi... Doakan saya cepat bersalin dan selamat yer... Amin... Daa

Monday, June 20, 2011

12 Days To Go....

Pejam celik, pejam celik tinggal lagi 12 hari jer lagi to my EDD... Wah, cepatkan masa berlalu sekarang nie. Rasanya baru jer merasa morning sickness, tup2 dah nak bersalin dah.... Hehehe....

Sekarang nie saya masih lagi pergi kerja. Insya' Allah next week baru nak amik cuti. Biasa la, kerja ngan private company cuti dapat 60 hari jer. Ingat nak amik awal kang tak bersalin plak. Rugi plak rasa. Kalau amik minggu depan leh la sambung maternity leave sampai Hari Raya..Hehehehe... Walaupun sekarang nie nak pergi kerja tersangatlah malas, tapi ttp juga pergi. Bayangkan masuk kerja kul 8.30pg, time tue juga la saya baru bangun. Hahahaha.. Terukkan saya... Sekarang nak bngun tido kena take time, takleh bangun terus. kena duduk n rest dulu baru bangun. And now saya selalu notice saya dah terasa sakit di bahagian ari2 n bawah perut. Time tidur mengiring pun dah terasa. Dah tanda nak bersalin ker?
 
Nak bersalin kat mana pun belum diputuskan lagi. Mula2 cadang nak bersalin kat kampung, tapi cam kena bersalin kat Penang jer sebab kan saya da masalah ngan my kaki yang ada darah blocking n beku. Minggu lepas pergi MH, diaorang just check n wat solution nak wat per time saya nak deliver nanti. Tapi doc ckp since kaki saya tak sakit n xde any problem right now so maybe takde masalah time nak deliver. Boleh aje bersalin normal. Just diaorg akan more alert with my kaki la. 
 
Dah tak sabar nak tengok my baby girl nie..... Dah confirm yer baby girl, sebab last week wat 4d scan mmg nampak real la pempuan. Mula2 dulu tau perempuan, curious juga la sebab duk dgr ramai ckp kdg2 scan perempuan tapi bila kuar laki plak. Husband siap suh cari nama tuk baby laki sama. But last week dah tengok ngan terang n nyatanya mmg perempuan. For me tak kisah bb girl or boy as long as bb sihat dah cukup for me. Saya siap ckp kat husband pas nie saya n Mikey ada geng baru la, sbb bb girl kan lebih rapat ngn mummy dia..Hahaha... Tapi Mikey yang jantan pun lebih suka saya dari my husband tau. Kalau saya ckp dia boleh ikut n dgr, tapi my husband ckp kdg2 wat xtau jer.. Cian my hubby, walaupun dia lagi selalu bergomol ngan Mikey tapi Mikey lagi suka kat saya..:)
 
Layan jer la gambar Mikey si gendut yer..:)
 
  Jelir lidah plak dia...hehehe

Mikey nak ganti Lee Chong Wei...Hahaha

Mikey with me , my sis and anak buah on my wed...

P/S: Bila nak kurus balik macam time kahwin dulu nie...Kena berpantang dengan jayanya la nanti..:)

Sunday, June 19, 2011

Yeay.... Dapat Makan Sushi Dah.....

Baru balik Queensbay.... Beli sushi kat Jusco 2 peket...

Nyum..Nyum...

Sushi nie saya beli bawa balik umah.. Husband ajak makan stimbot kat Johnny tadi.. So, belasah aje.. hehehe

Jemput makan semua.....:)

Akhirnya. boleh tidur dengan nyenyak malam nie....